DAREI ir iesākusies lieliska tradīcija – rīkot sarunu vakarus “Meikeru Meetup”, kas pulcē Valmieras novada radošos entuziastus, uzņēmējus, mājražotājus. Līdz šim katrs sarunu vakars ir izvērties par fantastisku iespēju iepazīties un savstarpēji dalīties ar radošām idejām un padomiem. Gribam šīs atziņas, kas gūtas pasākumā nest tālāk, tāpēc piedāvājam rubriku “Meikeru iedvesmas stāsti” – īsas intervijas formā, meikeri, kuri uzstājušies sarunu vakarā kā galvenie runātāji dalīsies ar atziņām par savu radošo darbību un ieteikumiem jaunajiem censoņiem. Lūk, ieskats mūsu pirmajā intervijā ar “Meikeru Meetup #5” (03.11.22) runātājiem Kristīni Rulleri un Elvi Čukuru! Kristīne taisa siltas 100% vilnas čībiņas, kas sasildīs vēsākos rudens un ziemas vakaros, kā arī dažādus citus vilnas produktus, savukārt Elvis piedāvā pārvietojamo attēlu uzņemšanas un drukas staciju jeb plašāk zināmu kā fotokasti “Fotoboo”.
Kas Tevi pamudināja sākt šādu radošu biznesu?
Kristīne: Meklēt ko jaunu un interesantu pamudināja gatavošanās Ziemassvētki un ikgadējā domāšana par to, ko tad lai dāvina. Kā reiz izpalīdzēja Facebook, kur uzgāju ideju par šādiem paštaisītiem vilnas produktiem.
Elvis: Man vienmēr ir paticis komunicēt ar cilvēkiem, turklāt jau sen zināju, ka vēlos izveidot kaut ko interesantu un radošu, ar ko uzsākt savu mazo biznesiņu, taču tās īstās idejas atnākšana prasīja zināmu laiku. Sieva, plānojot kāzas, vēlējās arī mūsu svētku dienā izmantot fotokastes pakalpojumus, taču diemžēl sludinājumu ieraudzījām par vēlu un šis sapnis palika nerealizēts. Kad jau kārtējo reizi ieminējos sievai, ka gribu kaut ko “savu”, viņai divreiz nebija jādomā!- Uztaisi fotokasti! Ņemot vērā, ka man patīk izaicinājumi un neviena ideja nav par traku, uzklausīju sievas pamudinājumu izgatavot fotokasti, kas reizē varētu būt arī šis mazais biznesiņš.
Ja kāds cilvēks, kurš šo lasa arī vēlas uzsākt realizēt savu radošo ideju, ar ko tu ieteiktu viņam/-ai sākt, vai kādus informatīvos resursus meklēt?
Kristīne: Iesaku sākt ko jaunu un radošu, apmeklējot meistarklasi klātienē. Ne vienmēr YouTube video sniegs pilnīgu informāciju un ir arī svarīgi ir sajust materiālu – patiks vai nepatiks konkrētā nodarbe turpmāk.
Elvis: Es ieteiktu sākt ar tirgus izpēti izvēlētajā jomā, lai noskaidrotu konkrētā brīža piedāvājumu, un jau laicīgi izstrādātu savu ideju tā, lai piedāvātais produkts būtu interesants un spētu izcelties uz citu konkurentu fona. Kad mērķis ir nosprausts un arī ideja ir skaidra, jāķeras klāt pie tās realizācijas. Šajā posmā nereti gadās aizķeršanās ar resursu trūkumu, taču mūsdienās ir pieejamas neskaitāmas atbalsta programmas, lai ideju tomēr izdotos realizēt. Manā gadījumā talkā nāca Valmieras Attīstības aģentūra ar atbalsta programmu “ZĪLE 2022”, taču, ja ir nepieciešams tehnisks atbalsts, pēc palīdzības var vērsties arī dažādās aģentūrās, noteikti arī Valmieras koprades darbnīcā DARE. Atbalsta pasākumi ir daudz un dažādi, galvenais lai “deg acis” par to, ko dari, tad arī izdosies atrast trūkstošo puzles gabaliņu. Un, protams, 21.gadsimtā neiztikt bez dažādiem publicitātes pasākumiem. Arī reklāma var būt ļoti dažāda, kā piemēram, es izmantoju iespēju apmainīties pieredzē ar citiem radošiem, apņēmīgiem cilvēkiem DARE organizētajā sarunu vakarā ”Meikeru Meetup”.
Ja ir nepieciešams tehnisks atbalsts, pēc palīdzības var vērsties arī dažādās aģentūrās, noteikti arī Valmieras koprades darbnīcā DARE. Atbalsta pasākumi ir daudz un dažādi, galvenais lai “deg acis” par to, ko dari, tad arī izdosies atrast trūkstošo puzles gabaliņu.
Kāda ir Tava lielākā atziņa no sarunu vakara “Meikeru Meetup”?
Kristīne: Man pašai vārdu savienojums “Meikeru Meetup” šķita kā svešvārds un ar to saskāros pirmo reizi pirms šī pasākuma. Pat nevarēju iedomāties, cik daudz jaunu informāciju un kontaktus var iegūt, apmeklējot “Meikeru Meetup”!
Elvis: Galvenā atziņa ko guvu, ir izpratne par to cik liela nozīme ir iespējai laiku pa laikam uzklausīt arī citus censoņus un apmainīties pieredzēm. Šis pasākums mani uzlādēja ar radošo enerģiju un sniedza jaunu motivācijas devu virzīties tālāk un nebaidīties sapņot lielus sapņus.
Pat nevarēju iedomāties, cik daudz jaunu informāciju un kontaktus var iegūt, apmeklējot “Meikeru Meetup”!
Ar kādu problēmjutājumu Tev nākas saskarties ikdienā, reklamējot, ražojot, pārdodot savu produktu vai vienkārši meklējot iedvesmu?
Kristīne: Vislielākos izaicinājums manā darbā rada informācijas un meistarklašu trūkums latviešu valodā. Kā arī liels šķērslis ir pašas nezināšana par to, kā pareizi noformēt produktu reklāmai un pārdošanai – atrast īstos vārdus, lai aprakstītu visu. Bet es uzskatu, ka tāpēc ir ļoti noderīgi šādas meikeru tikšanās, lai apgūtu ko jaunu!
Elvis: Nav noslēpums, ka mēs dzīvojam tehnoloģiju laikmetā un ikvienam ir skaidrs, ka, lai veiksmīgāk sasniegtu patērētāju, ir nepieciešama spēcīga reklāma digitālajā vidē, taču tas izrādījās sarežģītāk nekā sākotnēji šķita, jo lielajā informācijas apjomā ir pavisam viegli apmaldīties. Tik pat svarīgi cik izstrādāt oriģinālu ideju, ir arī izdomāt unikālu konceptu savai reklāmai, lai tā uzrunātu auditoriju un sociālo tīklu sekotājus motivētu kļūt arī par klientiem. Līdz ar to, es teiktu, ka mani lielākie izaicinājumi šobrīd ir spēt izcelties reklāmu un piedāvāto produktu pārbagātībā.